inapoi la cumparaturi vezi cosul
Cauti retete sanatoase adorate de copii? Vrei sa scapi de mancarea daunatoare? Sa iti determini copiii sa manance mai multe legume si cruditati? Nu stii cum sa dai savoare felurilor vegetariene? Uneori vrei mancare de post dar nu te satura? Aici gasesti retete 100% vegetale, naturale, integrale, cu ingrediente combinate corect, fara zahar sau drojdie, fara praf de copt conventional, arome sintetice sau emulgatori. Sunt satioase si delicioase, incearca-le pe toate!
Pateu de caju si masline

Un mic dejun savuros, gata in 5 minute, 100% vegetal, preparat la rece (deci portie maxima de nutrienti). Copiii vor adora sa isi faca propriile tartine si sa le decoreze. Ce-ar fi sa incerci aceasta reteta sambata aceasta?

Tartina cu pateu de masline si caju

Iti aduci aminte fobiile mamicilor privind sursele de fier? De pasta de ficat, fie ea si de casa? Este sanatoasa? Pai… cea din magazine cade de pe lista dearece poate contine  zahar, E407, E301, E300, E120, sare de masa, uleiuri de calitate indoielnica, ficatei de la pasari crescute in custi, hranite cu concentrate si injectate cu antibiotice si hormoni. Urmatoarea optiune de pateu gustos si datator de fier ar fi cel preparat in casa, obligatoriu din ficat organic. Dar cati oameni, din lipsa de timp sau bani, fac pateu de casa cu ficat organic? 0.5%? Pateul din ficateii conventionali poate fi extrem de nociv deoarece ingredientul sau major este un organ ce neutralizeaza substantele toxice si cancerigene din corpul pasarii (hormoni, medicamente, chimicale din hrana), practic un organ de tranzit al deseurilor (ce-i drept, foarte gustos) - da, de tranzit, nu de stocare insa ti se pare sigur? Ce e de facut? Pana cand ne va da un nutritionist responsabil cea mai buna solutie, iata un pateu vegetal savuros si hranitor (fara "carne de soia" sau amidon). 

DificultatePregatireGata inNr. portiiReceptivitate
5' 30' 5

Dificultate: (1 x - inseamna ca te descurci si fara experienta, 5 x - inseamna ca e mai greu dar nu trebuie sa te lasi);
Receptivitate: (5 x - ii va atrage pe copii din prima, 1 x - trebuie sa-i convingi sa guste)

Ingrediente si ustensile necesare

  • 1 cana (250 ml) caju hidratat (bio daca iti permiti)

  • 1 ceapa mica rosie

  • 1 catel de usturoi mediu (pune ½ initial si apoi restul, dupa gust)

  • 20-25 masline Kalamata mari, fara conservanti

  • 1-3 linguri suc de lamaie proaspat

  • ¼ - ½ cana apa de calitate sau Rejuvelac

  • sare de mare sau de Himalaya (dupa gust, adaugata progresiv)

  • ierburile preferate (optional)

Procedura

Cu 24 ore inainte, spala caju-ul si pune-l la inmuiat in frigider, intr-un borcan cu multa apa si ½ lingurita sare de mare. Schimba apa la 10-12 ore (vei elimina astfel dulceata si aroma specifica de caju). Pune caju-ul in blender (sau robot) impreuna cu maslinele, ceapa, usturoiul, sucul de lamaie, putina sare si transforma totul intr-o pasta fina. Gusta si mai adauga lamaie sau sare, dupa gust. Pune pasta intr-o caserola de sticla sau borcan, pune capacul si tine la frigider cel putin 1 ora inainte de servire (pentru intarire si fuzionarea aromelor). Unge pe felii de paine naturala integrala (ideal cu maia, nu drojdie industriala) si asociaza acest mic dejun satios si sanatos cu o portie buna de cruditati: felii de ardei gras, bastonase de morcovi si castraveti, rosii sau o salata de varza. Presara pateul cu ierburi sau ceapa verde.

Tartina cu pateu de masline

Atentie!

Asimilarea fierului este favorizata de vitamina C – fierul din caju si masline este absorbit intr-o cantitate mai mare datorita vitaminei C din lamaie, verdeturi si legumele crude asociate in aceasta reteta. In prezent exista 2 tabere de specialisti: cei care inca afirma ca doar fierul din sursele animale este absorbabil/asimilabil in cantitati optime si cei care considera aceasta fobie depasita, afirmand ca o alimentatie fie ea si 100% vegana/de post (fara produse animale) integrala, naturala si diversificata ofera corpului chiar mai mult fier decat dietele bazate pe carne si oua. Statistic, cei mai multi anemici sunt din randul celor care fac exces de carne si lapte, nu al vegetarienilor sau veganilor. Produsele din carne contin fier dar nu si vitamina C iar laptele este deficitar la categoria fier. Afla mai multe si decide in cunostinta de cauza.


Trucuri

  • daca vrei un pateu mai gros/tare, foloseste mai putina apa

  • daca nu ai un blender puternic, foloseste un robot

  • caju-ul costa mai mult decat cutiile de pateu de pe rafturi dar mai putin decat ficateii organici –cumparand caju la kg obtii un pret foarte bun (asociaza-te cu o prietena/vecina si impartiti cantitatea si costurile)

  • cumparand caju ambalat si pastrandu-l in pungi sau borcane inchise etans te asiguri ca nu este oxidat

Vrei mai multe retete? Ce zici de multe deserturi sanatoase, fara foc si zahar? Cerceteaza si restul sectiunilor! Ne vedem pe Facebook! Nu uita sa ne scrii!

Vezi mai jos ce produse avem pentru copii, in libraria noastra virtuala:

Colectia Copilul Verde


Hrana + Educatie + Distractie