inapoi la cumparaturi vezi cosul
Cauti retete sanatoase adorate de copii? Vrei sa scapi de mancarea daunatoare? Sa iti determini copiii sa manance mai multe legume si cruditati? Nu stii cum sa dai savoare felurilor vegetariene? Uneori vrei mancare de post dar nu te satura? Aici gasesti retete 100% vegetale, naturale, integrale, cu ingrediente combinate corect, fara zahar sau drojdie, fara praf de copt conventional, arome sintetice sau emulgatori. Sunt satioase si delicioase, incearca-le pe toate!
Guacamole cu patrunjel sau urzici

O gustarica delicioasa si hranitoare sau chiar un mic dejun bogat in vitaminele A, C, E, B, fier, antioxidanti, fibre si grasimi bune, plus proteine. Usor de facut chiar si pentru cei care nu au experienta in bucatarie. O textura cremoasa, atractiva pentru copii. Ingrediente la indemana. Fara aparatura. Buna oricand, deci si in post si pentru omnivori, vegetarieni, vegani, copii, cei care doresc mai multa hrana vie in meniu. Ce zici, sunt suficiente argumente incat sa incerci?

tartine sanatoase

DificultatePregatireGata inNr. portiiReceptivitate
     1' 10' pt. 9 felii     

Dificultate: (1 x - inseamna ca te descurci si fara experienta, 5 x - inseamna ca e mai greu dar nu trebuie sa te lasi);
Receptivitate: (5 x - ii va atrage pe copii din prima, 1 x - trebuie sa-i convingi sa guste)

Vrei mai multe preparate la rece? Hrana vie? Mai multi nutrienti intacti pentru organismul tau? Aceasta reteta de la Copilul Verde este si delicioasa si satioasa si hranitoare. In 10 minute e in farfurie deci timpul nu e o scuza... Chiar si carnivorii vor fi satisfacuti deoarece continutul de 20% grasimi este pe gustul lor.

Ingrediente si ustensile necesare

  • 1 avocado copt (pufos la atingere, pe toate partile; sa nu fie lovit si fara zone negre pe pulpa)

  • 1/4 lamaie
  • 1 catel mare de usturoi
  • 1 legatura de patrunjel (aprox. 30 grame frunze) sau 1 mana de urzici bine alese si spalate
  • sare de mare sau de Himalaya
  • mojar si pistil sau bol si pisalog/coada groasa de lingura de lemn in lipsa de restul

guacamole cu patrunjel sau urzici

Procedura

  • spala bine ingredientele
  • pune catelul (de usturoi) taiat bucati in mojar impreuna cu patrunjelul tocat mare (fara codite) si zdrobeste-le bine; daca folosesti in loc de patrunjel urzici, opareste-le, scurge-le foarte bine si pune-le peste usturoiul zdrobit apoi continua pasii urmatori
  • adauga zeama de lamaie si amesteca bine
  • sectioneaza avocado in doua (cu tot cu coaja!), desfa jumatatile, infige un cutit in sambure si scoate-l (pastreaza-l, iti spunem ce sa faci cu el); cu lingurita, scoate pulpa din coaja si pune-o in mojar sau bol si zdrobeste-o bine impreuna cu verdeata
  • potriveste gustul cu lamaie si sare
  • unge pasta pe felii de paine INTEGRALA (cea mai sanatoasa si hranitoare este cea cu maia) si savureaza
  • poti decora dupa plac cu ardei rosu, rosii, masline, etc.

 Trucuri

Aceasta reteta este ideala pentru a strecura cu succes muuulta verdeata/o cantitate considerabila de urzici in farfuria copiilor sau a celor care separa verdeata din supa si fug de ea. De exemplu, datorita cremozitatii pulpei de avocado, asprimea urzicilor (care ii deranjeaza de obicei pe copii) nu se mai face simtita, pasta avand o textura foarte fina si placuta. Datorita lamaii, gustul este familiar tuturor  - in privinta usturoiului, trebuie sa reglezi cantitatea in functie de cat de obisnuiti cu usturoiul sunt mesenii, cat si varsta lor. Singura proba de foc ca mamica de copil mic este sa-l familiarizezi cu culoarea verde, sa-l faci sa incerce. Daca este foarte refractar culorii verde (desi verdele din tartina este un verde pastelat, spre galben), poti sa ascunzi pentru inceput pasta intr-o lipie si gata, ai rezolvat primul contact cu reteta. Dupa ce s-a obisnuit si apreciaza pasta, neaparat sa-i arati cum se face, cum arata si sa ungeti impreuna pe felii de paine (la vedere). Nu e deloc greu sa mananci sanatos si sa introduci hrana vie in meniu!

ingrediente pentru guacamole

Atentie!

Persoanele care au alergie la latex, au alergie si in urma contactului cu avocado, banane si papaya.

Nu consuma avocado crud/necopt (tare la atingere, pulpa tare pe care abia o tai). Un astfel de avocado nu este benefic si mai ales nu este deloc bun la gust. NU vei gasi decat foarte rar avocado copt la supermarket dar nu este o problema deoarece acest fruct isi continua coacerea dupa ce a fost recoltat. Il aduci acasa (ideal sa cumperi un avocado din ladite nu din zona unde sunt tinute la frigider), il pui pe o polita si il intorci zilnic. In cateva zile se va coace si vei avea senzatia pufoasa la pipaire precum in cazul piersicilor bine coapte (dar sa nu fie prea moale, gata sa se dezintegreze, atunci e rascopt!). Daca te grabesti si vei sa se coaca mai repede, pune-l intr-o punga de hartie impreuna cu un mar sau o banana. Dupa ce s-a copt, pastreaza-l la frigider (max. 3 zile) daca nu il folosesti in aceeasi zi. In functie de de soi, avocado poate avea coaja maro inchis-neagra cand e copt sau la fel de verde ca inainte - nu este un indiciu sigur - pipairea pe toate partile este esentiala.

Daca e bine copt, atunci cand il tai in doua, cutitul intra ca-n paine, usor si poti sa scobesti miezul cu lingurita fara efort (ca la pepene galben). Daca sunt pete negre in interior, arunca-le, taie bine in jurul lor. 

Avocado se oxideaza repede, nu uita sa pui lamaie si sa amesteci bine. Astfel NU se va oxida chiar daca sta 1 zi intreaga in frigider (neaparat in caserola/borcan cu capac, ideal din sticla). SI acum, o mica paranteza:

Newsletter

Sfatul Verde

Nu arunca samburele si coaja! Spala "barcutele" de coaja (sa nu mai aiba resturi de pulpa) si pune-le la uscat. Vei obtine barcute pe care sa le umpli ulterior cu aperitive la o masa festiva sau sa le folosesti la bricolaj/decoratiuni. Samburele e si el de folos - spala-l si pune-l la uscat (poti face jucarii haioase cu el si castane/ghinde, v. filmul de mai jos) sau poti sa-l incoltesti si sa obtii o superba planta de interior.

Nu te speria ca retetele Copilul Verde sunt detaliate! Informatia e importanta si noi ne straduim sa-ti dam cat mai mai multe trucuri si idei. Daca stii ce si cum, valorifici mai bine banii: din cei 3.5 ron cat dai pe 1 avocado, obtii si guacamole (hrana vie) pentru 9-10 felii si o jucarie naturala sau chiar o planta de interior superba. Ca valori nutritionale, doar o felie de paine integrala cu guacamole are cca 4.8g proteine, 15-20% DZR de vitamina C, 6% DZR vitamina A, 9% DZR de fier si lista de nutrienti continua. Pentru ca e delicios, toata lumea mananca cu pofta mai multe felii... :)

Daca ti-a placut reteta noastra, share, sa ne bucuram! Iti multumim!

Vezi mai jos ce bunatati am primit in librarie. Yummy!

Aceasta reteta se afla deja in meniul Gradinitei Montessano din Bucuresti, impreuna cu sora ei, Meiosenia. Daca ti-a placut, click Share… sa ne bucuram! Pofta buna!

SACULETUL CU POVESTI


Hrana + Educatie + Distractie