inapoi la cumparaturi vezi cosul
Cauti retete sanatoase adorate de copii? Vrei sa scapi de mancarea daunatoare? Sa iti determini copiii sa manance mai multe legume si cruditati? Nu stii cum sa dai savoare felurilor vegetariene? Uneori vrei mancare de post dar nu te satura? Aici gasesti retete 100% vegetale, naturale, integrale, cu ingrediente combinate corect, fara zahar sau drojdie, fara praf de copt conventional, arome sintetice sau emulgatori. Sunt satioase si delicioase, incearca-le pe toate!
Smoothie de coacaze negre si salata

Acest smoothie delicios ofera mofturosilor coacaze negre extrem de bogate in antioxidanti, vitaminele C, E, K plus o portie de salata. Minunat!

Deseori, copiii si chiar adultii stramba din nas in fata coacazelor negre. Acrisoare si ferme, aceste bobite sunt adevarate superalimente si cu putina imaginatie, pot fi introduse in alimentatia oricarui prichindel – ca atare, ca decor pentru deserturi, stoarse ca nectar, in torturi raw, deshidratate pentru ceai si mai ales ca punct forte pentru smoothie-uri vitaminizante. 

DificultatePregatireGata inNr. portiiReceptivitate
     10' 30" 2     

Dificultate: (1 x - inseamna ca te descurci si fara experienta, 5 x - inseamna ca e mai greu dar nu trebuie sa te lasi);
Receptivitate: (5 x - ii va atrage pe copii din prima, 1 x - trebuie sa-i convingi sa guste)


Ingrediente si ustensile necesare

  • 1 cana (250 ml) suc natural de mere dulci si parfumate, ideal proaspat stors
  • ½ cana coacaze negre
  • ¼ cana goji uscate rehidratate in ½ cana apa (optional)
  • 1 frunza mare de salata creata rosie
  • blender, sita si storcator (daca folosesti suc proaspat)

Procedura

Pune sucul, coacazele si fructele goji impreuna cu apa lor intr-un blender si actioneaza cateva secunde (10–30, in functie de puterea blenderului), transformandu-le in pasta. Strecoara pasta printr-o sita mare daca bautorii au sub 8 ani sau sunt foarte mofturosi – astfel smoothie-ul va fi acceptat cu usurinta. Clateste blenderul, toarna pasta strecurata, frunza de salata si actioneaza 10 secunde. Gusta. Daca ti se pare prea consistent, dilueaza-l cu putina apa plata.

Atentie!

Aceasta bautura bogata in pigmenti, pateaza. Asigura-te ca paharul este tinut bine in maini.

Trucuri

Dintre fructele de padure, coacazele negre si murele sunt printre ultimele pe lista preferintelor copiilor, desi sunt foarte bogate in antioxidanti (alaturi de goji, afine, mure, prune, zmeura) si cresc rezistenta micutilor la orice fel de boli. Deseori refuzul lor este legat de gust (daca sunt culese inainte de deplina coacere, pot fi foarte acre si astringente) sau textura (seminte, pielita). Pregateste momentul introducerii acestor fructe discutand despre vitamine, raceala, provenienta (ce ne ofera comestibil padurea) – elevii cursului Copilul Verde au fost foarte receptivi la aceste informatii. Incepe cu ½ din portie pentru mofturosi si cu portia intreaga pentru copiii obisnuti cu fructele de padure. Nu servi smoothie-uri prea groase unui copil nefamiliarizat si adapteaza consistenta, adaugand apa. Incearca in sezon si varianta cu coacaze rosii, care se coc primele.

Iti place aceasta reteta? Nu te sfii sa o dai mai departe! Share!

POfta de povesti


Hrana + Educatie + Distractie