inapoi la cumparaturi vezi cosul
Recenzii si recomandari

Produse si servicii testate si recomandate de Copilul Verde. Asteptati-va la recenzii oneste si chiar avertismente.

Dorinta Iepurasului
de Paul Stewart si Chris Riddell

Campania noastra de incurajare a lecturii acasa si in clasa debuteaza cu o carte simpla dar minunata, despre prietenie si natura. Face parte din seria Ariciul si iepurasul si am prezentat-o elevilor nostri de la cursul Copilul Verde, in cadrul lectiei despre Somn. Da, cartile bune pot fi folosite in mai multe feluri si in aceasta sectiune de recenzii veti afla despre numeroase carti "multifunctionale".

Cumparand aceasta carte, pe langa o lectura agreabila, perfecta pentru copii sub 6 ani, veti avea material si pentru cateva activitati interesante.

Titlu: Dorinta Iepurasului          Autor: Paul Stewart                        Ilustrator: Chris Riddell
  Traducator: Daniel Mandita       Editura: Trei, www.edituratrei.ro   ISBN: 978-606-719-199-8
Tematica: prietenie, natura      Varsta recomandata: 3-6 ani           Pret: 13.3 RON

....................................................................................................................................................................

Cei doi prieteni, ariciul si iepurasul, sunt in impas: iepurasul este un animal diurn iar ariciul este nocturn – nu se pot intalni foarte des. Iepurasul isi pune o dorinta, de a petrece o zi intreaga alaturi de prietenul sau. Dorinta i se implineste in aceeasi zi datorita unei ploi torentiale care ii inunda casa si care il determina pe grijuliul arici sa inoate cale lunga si  sa verifice daca iepurasul este bine.

Textul este simplu, majoritatea cuvintelor sunt cunoscute de catre copiii mici si este foarte potrivit pentru lectura inainte de culcare – aventurile sunt pasnice iar actiunea nu ii tulbura sau sperie pe copii (lucru de catre trebuie sa tineti seama atunci cand alegeti o carte de citit seara, mai ales in cazul copiilor mici). Traducerea este excelenta si cartea a fost editata cu grija. Formatul mare este atractiv pentru copii prescolari iar ilustratiile sunt foarte bine realizate, in culori dulci, stilul penita-tus-acuarela.

Desi aparent este o carte simpla (picture book propriu-zis), pe care o cititi in cateva minute, ea poate fi un pretext pentru a invata lucruri noi despre animale. Puteti pregati lectura adunand toti iepurasii si aricii de jucarie din casa si provocand copilul sa aleaga pe cei care seamana cel mai mult cu personajele din carte. In timpul lecturii, miscati cele doua animalute de plus alese si imitati-le vocile. Inainte sau dupa lectura puteti gasi asemanarile si diferentele dintre cele doua animale si puteti discuta despre ce mananca, unde e casa lor, cum petrec iarna si faptul ca traiesc si in tara noastra, in apropiere.

“Dorinta iepurasului” este o carte excelenta pentru invatarea notiunilor diurn-nocturn (ilustratiile de inceput si sfarsit va ajuta si ele) si pentru explicarea hibernarii (barlogul de sub copac al iepurelui, vazut in sectiune). Primavara devreme, dupa ce se ia zapada, puteti merge la padure, sa observati gaurile de la baza copacilor (pe unde au iesit animalele de la iernat). Copiii vor fi foarte interesati de ele si vor incerca sa ghiceasca ce animal a avut casa acolo. Puteti desena un copac pe o hartie si sa decupati o gaura la baza, pe unde sa scoateti un mic animal de plus (soricel, iepuras, arici). Veti vedea ca aceasta “portita” de hartie va fi folosita de copil in multe jocuri ulterioare. Daca aveti un sevalet sau o rama, puteti sprijini desenul de acestea, pentru a permite copilului sa introduca din spate animalele.

Va recomandam intreaga serie Ariciul si iepurasul: "Bulgaras de primavara", "Cadou de ziua ta", "Iti mai aduci aminte", "Dorinta iepurasului". Ilustratiile sunt de tip spot alternate cu pagina intreaga, fara prea multe detalii dar focusate pe transmiterea de emotii. Studiind expresiile fetei si pozitia corpului celor doua personaje, puteti intreba copiii despre emotiile acestora: iepurasul este speriat/suparat, ariciul este vesel/prietenos etc. Actiunea se petrece in natura – copiii pot afla multe lucruri noi despre viata animalelor – cu ce se hraneste un arici, unde locuieste un iepure, deosebirile intre animalele nocturne si diurne etc. Desi tematica si simplitatea actiunii plaseaza cartea in grupa de varsta 3-6 ani, ea poate fi si un exercitiu bun de citire pentru copiii de 7-8 ani (maxim) care sunt preocupati de cititul independent (si nu au acces la tablete, program excesiv in fata televizorului) – textul este scris cu un corp de litera mare, contine cuvinte familiare si o medie de 6 randuri/pagina.

Noi am folosit cartea la lectia despre Somn, in incheiere. I-am rugat pe copii sa aleaga iepurasul si ariciul de plus cei mai potriviti (asemanatori) apoi Luminita Alexandru a citit povestea cu ajutorul lor, folosind voci diferite, spre deliciul copiilor. La final am discutat despre cei doi prieteni, despre prietenie, grija, dor si placerea de a te juca si a petrece mai mult timp in compania celor dragi. Copiilor le-a placut povestea si au solicitat sa citim si alte aventuri cu ariciul si iepurasul la lectiile viitoare. Puteti cumpara carte/seria din librarii sau de pe site-ul editurii.

Ii acordam acestei carti 5 stele si o recomandam parintilor din comunitatea noastra.

cinci stele

Vom continua sa descoperim carti de calitate, bine scrise si ilustrate cu bun gust, care pot avea un impact pozitiv asupra copiilor si le vom promova in aceasta sectiune a site-ului. Nu uitati regula nescrisa: macar 15 minute de citit povesti/zi! Lectura cu voce tare este un dar minunat pentru orice copil. Daca v-a placut propunerea noastra, nu uitati sa va anuntati si prietenii. Multumim pentru share. Pe curand!

Carte Copilul Verde

Hrana + Educatie + Distractie