inapoi la cumparaturi vezi cosul
Recenzii si recomandari

Produse si servicii testate si recomandate de Copilul Verde. Asteptati-va la recenzii oneste si chiar avertismente.

Carti, CD-uri si jocuri pentru mofturosi

Produse pro legume

Cu totii stim ca e sanatos ca toti copiii sa manance variat, suficiente legume si fructe proaspete. Uneori copiii refuza multe alimente recomandate pentru ei, mai ales legumele. Cand nu au alergii, intolerante sau o alta problema medicala dar pur si simplu nu se ating de broccoli ori salata, le spunem "mofturosi". Unii copii sunt mai mofturosi decat altii iar perioadele de refuz sunt foarte lungi, singurele legume acceptate fiind... cartofii (prajiti) si sosul de rosii. Parintii incearca tot felul de metode si pana la urma capituleaza insa nu exista "mofturosi" 100% care sa nu poata fi convinsi sa incerce alimente noi.  Fiecare copil este unic si trebuie inteles, apoi gasite metode de convingere potrivite pentru el.

Cert este ca majoritatea copiilor au tendinta sa guste si sa consume alimente cu care sunt familiari si sunt mai reticenti in fata noutatilor. Iata de ce materialele precum cartile, CD-urile si jocurile cu si despre legume, fructe, sport, natura sunt importante si ajuta foarte mult. O poveste bine scrisa sau un cantecel haios pot sa stimuleze interesul unui mofturos catre o leguma noua, mai mult decat orice interventie a unui adult. Personajele simpatice pot fi credibile iar un refren istet compus, pe care copilul il canta des, ii scad rezistenta sau repulsia fata de legume si, dimpotriva, ii stimuleaza curiozitatea.

Iata o serie de produse special concepute pentru a-i imprieteni pe copii cu legumele, fructele, miscarea in aer liber si lectura. Ele sunt recomandate de specialisti in educatie si nutritie.

1. Cartea interactiva "Fintifliuşcă merge la şcoală"

Fintifliusca merge la scoala

Cum ajuta?

• povestea este despre un dinozaur pofticios caruia ii plac foarte mult legumele si fructele; deoarece este un personaj foarte simpatic, copiii il vor imita; replica celebra a lui Fintifliuşcă atunci cand i se ofera o leguma este "de ce una si nu doua?"
  • cartea contine multe exercitii si joculete, plus pagini de colorat, copiii completand povestea cu ajutorul istetimii lor si a creioanelor de colorat; pana la 1 iunie, cartea vine cu o cutie de creioane colorate cadou! rezolvand exercitiile, copiii devin familiarizati cu o multitudine de vegetale bogate in vitamine si minerale - acesta e primul pas pentru a le si gusta;
  • ilustratiile sunt deosebite, continand legume si fructe deghizate - daca vor privi cu atentie, copiii vor descoperi ca toti copacii sunt de fapt broccoli, casele sunt ciuperci, norii sunt din conopida, etc.
  • cartea este destinata copiilor peste 4 ani dar o puteti incerca si de la 3.5 ani in cazul copiilor obisnuiti cu cartile si lectura; o gasiti exclusiv pe acest site (nu in librarii), in doua versiuni, brosata dar si cartonata (cu coperti rigide), fiind singura carte romaneasca pentru copii care a fost lansata simultan in doua formate;
  • impreuna cu cartea primesc si pariintii ceva, o carte digitala inspirationala - "Food art: Poveşti de poftă", cu multe trucuri si idei de introducere cu succes a legumelor in dieta copiilor;

2. Cartea "Poftă de poveşti", cu CD si mapa de activitati

Pofta de povesti

Cum ajuta?

• cartea contine 6 povesti (iar CD-ul inclus are si 1 poveste bonus) in care personajele sunt legume (Mazui Măzărui), fructe (Prinţesa Căpşunica) sau actiunea are in centru diferite cruditati (Uriaşul Barbă-Cot a mâncat morcovul tot);
  • povestile sunt scrise cu ritm si rima si sunt perfecte pentru citit cu voce tare - acest lucru face ca legumele despre care se vorbeste sa para si mai delicioase;
  • ilustratiile sunt din aceeasi serie ca si "Fintifliuşcă merge la şcoală", pline de legume si fructe deghizate, pe care copiii trebuie sa le identifice, spre marea lor surpriza si satisfactie;
  • cartea are 4 premii internationale pentru valoarea sa educativa si artistica, a fost votata in mod repetat de catre bloggerii americani in topul celor mai recomandate carti care ii invata pe copii un stil de viata sanatos si o gasiti pe site atat in limba romana cu CD si mapa gratuita de activitati cat si in limba engleza; CD-ul Yummy Stories se adreseaza copiilor cu nivel avansat de limba engleza si poate fi gasit aici;

3. Seria de CD-uri "În drum spre grădiniţă şi şcoală"

In drum spre gradinita si scoala 1

Cum ajuta?

• aceste CD-uri amuzante si educative sunt casa a doua personaje foarte iubite de copii, bufnitele Buha si Owliver; ele ii invata foarte multe lucruri utile si interesante prin cantece, jocuri, poezii, povesti si umor; pot fi folosite eficient in masina, in drum spre gradinita sau scoala ori excursii sau acasa; sunt recomandate de la 4 ani dar NU au limita superioara de varsta, fiind haioase si atractive chiar si pentru adulti;
  • vol.1 este si personalizat, Buha adresandu-se copilului (sau copiilor, in cazul fratilor), folosindu-i prenumele si numele de familie, spre marea supriza si emotie a tuturor; datorita acestei introduceri personalizate, legatura intre copil si personaje devine foarte stransa, de incredere, asadar sfaturile bufnitelor vor fi luate in serios si aplicate - veti vedea; in vol.1 este vorba despre supa de legume, ridichi si multe altele; Cantecul Polonicului este deja celebru in multe gradinite si case;
  • vol.2 si urmatoarele sunt bilingve, copiii invatand si limba engleza; in vol.2 este vorba despre salata de legume, bunele maniere la masa, curiozitati despre salata si varza; povestea editiei este chiar "Fintifliuşcă merge la şcoală"; pe pagina de prezentare a fiecarui volum gasiti si filme de prezentare - puteti asculta fragmente din CD-uri;
  • vol. 3 ii imprieteneste pe copii cu dulciurie sanatoase din natura (curmalele, stafidele, nucile de cocos etc.); contine peste 55 de minute de distractie, cu cantece, jocuri, rubrici interesante si povestea "Mazui Măzărui vrea să fie marmotă";
  • prin modul haios in care este expusa informatia, copiii absorb foarte usor noutatile, se distreaza si chiar li se face pofta de fructele si legumele laudate de cele doua personaje; incercati si veti vedea!
  • seria are puncte de fidelizare - vol.4 va putea fi achizitionat impreuna cu un CD editie speciala CADOU, de catre cei care detin deja vol. 1-3;

4. Jocul pentru frigider "Gustă curcubeul"

joc magnetic

Cum ajuta?

• diagrama viu colorata contine o bogatie de legume si fructe in culorile curcubeului (de unele nici nu stiati); aceasta se fixeaza pe frigider (are magneti); copiii sunt invitati ca dupa fiecare masa sau gustare sa identifice ce leguma sau fruct din diagrama au mancat si sa aplice magnetii in culorile respective (pachetul contine 5 magneti asortati); daca au facut si miscare in aer liber, pot aplica magnetul "soare zambitor";
  • atunci cand parintii incurajeaza respectarea rutinei acestui joc, el devenind o traditie a casei, copiii se vor autosesiza in a consuma legume si fructe din TOATE culorile, avand o satisfactie deosebita de a "manca" tot curcubeul - acesta fiind un fenomen al naturii foarte special si iubit de copii; deseori copiii vor observa alarmati ca azi nu au mancat si culoarea verde, de exemplu, si vor cere patrunjel in supa sau salata!

5. Supercaietele cu exerciţii şi activităţi verzi

supercaietele Copilul Verde

Cum ajuta?

• aceste caiete-carti au pagini cartonate si ii indeamna pe copii la exercitii istete cu multe legume si fructe, la colorat cu carioca si chiar cu pensula; deoarece au spirala in partea de sus, sunt recomandate si pentru stangaci;
  • contin inclusiv retete animate, de ex. cum se face un smoothie sau inghetata sanatoasa;
  • personajele sunt pasarele, veverite sau legume si fructe amuzante, care ii stimuleaza pe copii sa numere, sa gaseasca diferente, sa faca asocieri, sa denumeasca multe plante;
  • toate paginile au ca scop imprietenirea copiilor cu cruditatile, asadar fiecare exercitiu facut si fiecare pagina colorata este un pas inainte catre dorinta de a incerca, gusta si manca tot mai multe legume si fructe benefice; pe pagina fiecarui produs gasiti filme de prezentare;

Nu uitati, nu exista mofturosi care nu pot fi convinsi! Pentru alte trucuri si idei, vizitati noua sectiune de pe site, Curriculum Copilul Verde, unde gasiti sumarul lectiilor si atelierelor noastre pentru copii - vedeti exact cum procedam cu elevii nostri care mananca de toate si se bucura de orice aliment nou. In Libraria noastra verde gasiti exclusiv produse create sa-i imprieteneasca pe copii cu un stil de viata sanatos, aceasta fiind misiunea noastra de suflet.

Va uram succes si nu ezitati sa ne scrieti daca aveti intrebari!

Hrana + Educatie + Distractie